Az egyes országokban egyre nagyobb méreteket ölt a social média-láz. Csak „digitális bennszülöttként” aposztrofált 35 év alatti innnovátor csoportok nagy számban cuppannak rá a blog, Facebook, Twitter, Thumbler, s egyéb közösségkovácsoló helyek emlőire. Hazánkban is nőttön-nő azok száma, akik függőivé válnak! Mond utánam, F-Ü-G-G-Ő-V-É! Trevor Johnson (Facebook üzletfejlesztési igazgató) szerint világszinten már majd 400 milliós, hazánkban pedig kb.: 350-400 ezres táborral rendelkezik a Facebook. A Twitter még niche szegmensnek számít –ennek ellenére már itthon is használja néhány celeb – például Zimány Linda, vagy SP.
A tömegesedés terén eljutottunk oda, hogy a network-guruk közösségi aktivitása felkeltette az agyament tudósok érdeklődési körét is. A „Gadgetology study" címmel készült is egy kutatás, melynek az egyik legfőbb mondanivalója, hogya 35 év alatti amerikaiak naponta többször a virtuális kapcsolataik rendezgetésével vannak elfoglalva.
A felmérés eredményei szerint a Facebookot használó amerikai „digitális bennszülöttek” napi 1-10, a Twitteresek pedig több, mint tíz alkalommal social mediáznak. A helyzet odáig fajult, hogy a megkérdezettek 40%-ka vezetés közben, 64%-ka munkában kattan rá a közösségi oldalakra.
Sőt a megkérdezettek 36%-ának még a szexuális együttléte sem egy hűtőből kirántott sörrel, vagy valami ínycsiklandozó étellel zárul, hanem a meghitt pillanatok után is inkább felkattannak a netre. A férfiak esetében pedig sokkal nagyobb a hajlandóság is erre!
Nekem is van olyan ismerősöm, aki nem bír lejönni a cuccról, naponta sokszor felmegy rendezgetni, karbantartani kapcsolati hálóját. De olyat azért nem ismerek, aki az ágygimnasztikai gyakorlatok után a virtuális játéktéren vezetne le. Ti igen?