Mind többen fedezik fel a social mediában rejlő potenciált. Az „egyszerű” network-guruk puszta kíváncsiságból, ismerősök keresése céljából, vagy tudások köztérbe bocsátása érdekében cuppannak rá a virtuális közösségi térre. Hazánkban természetesen a piacnagyság erőteljesen korlátozó jellege miatt még nem terjedt el akkora mértékben a Facebookozó, Twitterezők csoportja, mint a fejlettebb piacokon. Amerikában például már olyan méreteket öltött, hogy a giga-mega mozisztároknak a producerek egyenesen megtiltják, hogy egy-egy ütősebb filmalkotás kulisszatitkait kifecsegjék. Míg nálunk a Facebook egyre terjed (kb.: 400 ezer fő van fenn) a Twitter még csupán egy niche szegmensként él a köztudatban. Bár hozzá kell tenni, hogy ezek a fogyasztók rendkívül nyitottak az újdonságra. S hová is igyekszik minden márka? Nyitni ezen innovátor csoportok felé.
 

A Facebookra terveztek már sikeres kampányokat nálunk is. Elég csupán a Coca-Cola HelloYou aktivitására gondolni, amikor a Use Unused tervezőcsapattal karöltve egy virtuális ruhatervezésre invitálták a Facebookon csüngő Y-generációbelieket. Vagy szintén a Coca-Cola akciója volt, mikor arra próbálták szintén a Facebookon lévőket rávenni, hogy készítsenek videofilmet, melyben hangeffektekkel illusztrálják a kólás üveg kinyitását, s az édes nedű elfogyasztását. A globális brandingben gondolkozó hirdetők a Twittert sem hagyhatják ki. A Pepsi meg is nyitotta a sort egy szponzorációs aktivitással, melyben a Marquette University kosárcsapatot szponzorálja, s egyben bejelenti az egyetemi kosárszezon nyitóját is. Érdekessége még a Pepsi social mediabeli szponzorációs aktivitásának, hogy ezzel a hagyományos kosáresemény-szponzorációját próbálja meg kiegészíteni. Tehát a Twitter még ott sem, mint lead médium, hanem mint a hagyományos szponzorációs eszköztár komplementere jelenik meg. De már megjelenik! Tudtok még hasonló megoldásokról?

A bejegyzés trackback címe:

https://bery.blog.hu/api/trackback/id/tr631472831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása